سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به پایگاه گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه قم خوش آمدید
گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه قم
 
بررسی اسباب ورود حدیث نبوی در صحاح سته و کتب اربعه در یک پایاننا

معرفی پایان‌نامه‌های عرضه‌شده در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

بررسی اسباب ورود حدیث نبوی در صحاح سته و کتب اربعه در یک پایان‌نامه

گروه اندیشه: پایان‌نامه «بررسی تحلیلی اسباب ورود حدیث نبوی در صحاح سته و کتب اربعه» نوشته‌ی «محمد حاجی» است که در دانشگاه قم دفاع شده و در نمایشگاه پانزدهم قرآن به نمایش گذاشته شده است.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، بخش دانشگاهی ‌نمایشگاه بین المللی قرآن کریم امسال شاهد غرفه ای با نان «‌‌‌پایان‌نامه‌ها» است که ‌پایان‌نامه‌های برگزیده قرآنی کشور را از دانشگاه‌های سرتاسر کشور در خود جای داده است.

 

با فراخوان مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تمام دانشگاه‌های کشور، دانشگاه‌ها خود به انتخاب ‌پایان‌نامه‌های برتر قرآنی اقدام کردند که ‌اثرهای برگزیده هریک به دبیرخانه ششمین دوره معرفی ‌پایان‌نامه‌های برتر قرآنی کشور ارسال شدند که تا پایان نمایشگاه امسال برترین آن‌ها در سه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا توسط هیئت داوران منصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی خواهند شد.

 

سرویس اندیشه ایکنا با توجه به کفه سبک توجه و حمایت از ‌پژوهش‌های قرآنی و اقدامات محتوایی در کشور در مقایسه با مسابقات حفظ و قرائت و فعالیت‌های ترویجی برآن است تا در حد توان خویش پایان‌نامه‌های برگزیده ارسال‌شده از سوی دانشگاه‌ها را معرفی کند تا گامی هرچند کوچک در بخش ‌پژوهش برداشته شود.

 

پایان‌نامه «بررسی تحلیلی اسباب ورود حدیث نبوی در صحاح سته و کتب اربعه» نوشته‌ی «محمد حاجی»، دانشجوی دانشگاه قم است که با راهنمایی دکتر «محمدجواد نجفی» و مشاوره «سیدرضا مودب» در سال 1386 دفاع شده است.

 

براساس آیات متعدد قرآن کریم، اطاعت از رسول خدا (ص) واجب و در حکم اطاعت از خداست و این مهم، جز با پیروی از اقوال، افعال و تقریرات آن حضرت (ص) که حدیث نامیده می‌شود، تحقق پیدا نمی‌کند


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط نکونام89/4/23:: 7:29 عصر     |     () نظر