سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به پایگاه گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه قم خوش آمدید
گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه قم
 
صورتجلسه دومین جلسه کمیته تحصیلات تکمیلی گروه علوم قرآن و حدیث

 جلسه تحصیلات تکمیلی گروه به تاریخ 27/12/86 با حضور آقایان اعرابی، شاکر، مؤدب، نجفی و نکونام برگزار و موارد ذیل مطرح شد.

1. تغییر موضوع رساله دانشجوی دکتری آقای محمد حسین لطفی به «اندیشة حاکمیت سیاسی در زندگی پیامبران از دیدگاه قرآن» تصویب شد.

2. طرح پایان‌نامه آقای محمد مهدی قربانی قره چشمه با عنوان «مبانی قرآنی نظریه الامر بین الامرین» به دلیل تکراری بودن رد شد.

3. طرح پایان‌نامه خانم زهرا ژرفی یگانه با عنوان «بررسی یهود در بستر تاریخی نزول قرآن» با راهنمای دکتر جعفر نکونام و مشاورت دکتر محمد جواد نجفی تصویب شد.

4. طرح پایان‌نامه خانم مهدیه ریاحی راویز با نام «حقیقت نوری اهل بیت(ع) با تکیه بر آیات و روایات» با راهنمای دکتر احمد عابدی و محمد علی تجری تصویب شد.

5. طرح پایان‌نامه خانم راضیه تبریزی زاده اصفهانی با نام «رابطه معکوس اثر گناه با کسب علم نافع در آیات و روایات» رد شد.

6. طرح پایان‌نامه خانم اکرم جعفری با نام «بررسی نقش تربیتی باورداشت مهدویت با نگرش قرآن و سنت» با راهنمایی دکتر محمد جواد نجفی و مشاورت احمد عابدی تصویب شد.

7. نامه اعتراض خانم‌ها مریم بنان و مریم تیزهوش به نمره پایان‌نامه خود مطرح شد و کمیته رسیدگی به موضوع را در صلاحیت کمیته ندانست و مرجعی جز هیئت داوران صلاحیت اظهار نظر و تغییر نمره را ندارد.


نوشته شده توسط نکونام86/12/27:: 11:10 صبح     |     () نظر
 
صورت‏جلسه اولین جلسه کمیته تحصیلات تکمیلی گروه در مدیریت جدید

اولین جلسه تحصیلات تکمیلی گروه با مدیریت جدید به تاریخ 29/11/86 با حضور آقایان اعرابی، شاکر، مؤدب، نجفی و نکونام برگزار شد و طرح رساله‌های دکتری به شرح ذیل تصویب شد.

1. طرح آقای محمد حسین سعیدیان با عنوان «اوامر و نواهی قرآن کریم در حوزه تربیت» با راهنمایی دکتر اعرابی و مشاورت آقایان شاکر و نکونام.

2. طرح آقای علی غفّارزاده با نام «نقد و بررسی مبانی و رویکرد ملاسلطان محمد گنابادی در تفسیر بیان السعاده فی مقامات العباده» با راهنمایی دکتر شاکر و مشاورت آقایان دکتر مؤدب و دکتر عابدی.

3. طرح آقای محمد حسین لطفی با عنوان «بررسی تطبیقی سنت استدراج و امهال در تفاسیر فریقین» با راهنمایی دکتر شاکر و مشاورت آقایان دکتر مؤدب و دکتر نجفی. مقرر شد، موضوع با راهنمایی استاد راهنما تغییر یابد.

4. طرح آقای سید حبیب الله بخارایی زاده با عنوان «علم غیب امامان(ع) از نگاه عقل، کتاب و سنت» با راهنمایی دکتر اعرابی و مشاورت آقایان دکتر مؤدب و آقای داوری.

5. طرح آقای حسن مشکاتی با عنوان «روش‌های ایجاد تفکر صحیح در قرآن» با راهنمایی دکتر نکونام و مشاورت آقایان دکتر شاکر و دکتر اعرابی.

6. طرح آقای محمد قاسمی با عنوان «سیره سیاسی پیامبر(ص) در مواجهه با اهل کتاب» با راهنمایی دکتر نکونام و مشاورت آقایان دکتر شاکر و دکتر نجفی.

7. طرح آقای سید جمال میرمحمدی با عنوان «نقش اجتهاد در تفسیر قرآن کریم» با راهنمایی دکتر شاکر و مشاورت آقایان دکتر نجفی و دکتر مؤدب.

8. طرح آقای بهروز یدالله پور با عنوان «کرامت انسان در قرآن» با راهنمایی دکتر مؤدب و مشاورت آقایان دکتر اعرابی و دکتر شاکر.

9. در مورد طرح آقای محمد حسن محمدی مظفر با عنوان «نقد و بررسی مبانی و روش‌های جریان‌های ظاهرگرا در فهم قرآن» با راهنمایی دکتر شاکر و مشاورت آقایان دکتر و دکتر ناصح، آقای دکتر ناصح به آقای دکتر مؤدب تغییر یافت.

10. در مورد طرح آقای محمد مهدی مسعودی به نام «مبانی و روش‌های فقه الحدیثی شبر در کتاب مصابیح الابرار» تصویب شد که راهنمای آن از دکتر دیاری به دکتر اعرابی تغییر یابد.


نوشته شده توسط نکونام86/11/30:: 5:27 صبح     |     () نظر
 
اولین صورتجلسه گروه علوم قرآن و حدیث در مدیریت جدید

اولین جلسه با مدیریت آقای دکتر سید رضا مؤدب به تاریخ 15/11/86 با حضور آقایان اعرابی، تجری، شاکر، مؤدب، ناصح، نجفی و نکونام تشکیل و امور ذیل مطرح شد.

1. گروه از زحمات مدیر محترم سابق آقای دکتر ناصح و معاونان ارجمند ایشان آقایان دکتر اعرابی و دکتر نجفی تشکر به عمل آورند و مدیریت جدید را به آقای دکتر مؤدب تبریک عرض کردند و برای ایشان آرزوی توفیق نمودند.

2. آقای دکتر مؤدب ضمن تشکر از زحمات مدیر و معاونان سابق و سپاس از لطف همکاران، معاون خود آقای دکتر نکونام را معرفی کرد.

3. مدیر گروه برنامه دو ساله خود را در زمینه‌های مختلف ارایه کرد و اعضای گروه ضمن تأیید آن برای ایشان آرزوی موفقیت نمودند.

4. مدیر گروه پیشنهاد کرد، به استناد تبصره 1 ماده 35 آیین‌نامه مدیریت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، «کمیته تخصصی گروه» متشکل از اعضای دارای مرتبه دانشیاران و استادیاران منتخب گروه تشکیل شود تا بررسی‌های اولیه را درباره جذب اعضای جدید انجام دهد.

5. گروه با سپردن تدریس به آقایان ستایش، قاضی زاده و معموری موافقت به عمل آورد.

6. مقرر شد، کمیته تخصصی گروه جلسه‌ای را در حضور ریاست محترم دانشگاه در زمینه جذب اعضای جدید داشته باشد.

7. گروه تصویب کرد که نشست‌های بایسته‌های پژوهش به منظور معرفی موضوعات شایسته پژوهش برای دانشجویان کارشناسی ارشد ادامه یابد و اولین جلسه آن به تاریخ 9/2/87 با حضور آقایان دکتر اعرابی، دکتر نجفی و دکتر نکونام برگزار شود.

9. گروه تصویب کرد، به منظور آشنایای دانشجویان دوره دکترا با اعضای گروه و معرفی موضوعات مناسب تحقیق برای آنان نشستی با حضور آقایان دکتر مؤدب، دکتر شاکر، دکتر نکونام و دکتر اعرابی بین تاریخ 14 تا 16 اردیبهشت سال آینده در مرکز تربیت مدرس برگزار شود.


نوشته شده توسط نکونام86/11/21:: 8:0 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >